Följande villkor gäller Basic Wears försäljning i Norden via internet till myndig konsument och nordiskt företag.

1. Godkännande
I samband med varje beställning ska du som kund ta del av och godkänna dessa köpvillkor.

2. Priser
Alla våra priser anges i svenska kronor (kr) och inkluderar moms.

3. Avgifter
Vid beställning tillkommer fraktkostnad.

4.Beställning och avbeställning
Bekräftelse av beställd vara sker via e-post. Bindande köpeavtal uppkommer först sedan vi per e-post bekräftat din beställning.

Du kan bara göra en avbeställning om varan/varorna inte redan skickats till dig. Om du vill avbeställa, kontakta oss snarast via e-post info@lidingoloppet.se

Sker avbeställning efter det att beställningen till någon del skickats iväg har Basic Wear rätt till ersättning (se information under ”Ångerrätt”).

5. Leverans
Normalt har du varorna 10 arbetsdagar(gäller ej bussresor) räknat från beställningsdagen.Under juli,augusti är leveranstid c:a 30 dgr. Leverans sker med Postens postpaket  och endast till orter inom Norden.

Vid transport från Basic Wear till dig som kund är vi ansvariga om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till basic Wear  är du ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.

6. Ångerrätt 14 dagar
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det du tagit emot varan (dvs då paketet eller brevet kommit till ditt utlämningsställe eller till din hemadress).

Om du vill returnera beställd vara ska du skicka den till oss i originalförpackning. Postadressen är:  Basic Wear AB Ryssviksvägen.2 131 36 Nacka Du betalar själv porto för returen. Varan måste vara i nyskick och oanvänd, men du får självklart prova varan hemma.

Ångerrätten gäller inte ett outlöst paket.

När vi fått tillbaka varan och kontrollerat att den inte är skadad betalar vi inom 30 dagar tillbaka det belopp du betalat, med eventuellt avdrag för returfrakt.

Om du vill läsa mer om ångerrätt hittar du det i Distansavtalslagen hos www.konsumentverket.se

7. Reklamation
En vara kan reklameras om du fått fel vara, varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Kontakta oss via e-post info@lidingoloppet.se eller per telefon 08-7652615 så hjälper vi dig. Självklart betalar vi i dessa fall kostnaden för returporto. Det är viktigt att du kontrollerar att varan är felfri när du tar emot den.

Om du vill läsa mer om Konsumentköplagen kan du gå in på www.konsumentverket.se

Tvist huruvida varan är felaktig eller skadad kan hänskjutas till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Utöver vad som ovan sagts, och för konsument utöver vad som föreskrivits i konsumentköplagen, reserverar vi oss för fel och/eller förseningar som står utanför vår kontroll och svarar inte för någon skada, vare sig direkt eller indirekt.

8. Ej hämtade paket
För ej uthämtade paket debiteras 200 kr (inkl moms) för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.

9. Transportskada
Upptäcker du att paketet är skadat när du hämtar det på Postens utlämningsställe eller får det hemlevererat, anmäl det genast. Upptäcker du en skada när du kommit hem, ta med hela försändelsen tillbaka till postkontoret och fyll i en skadeanmälan.

10. Kontakta oss
Har du några frågor eller vill komma i kontakt med oss kan du skicka e-post tillinfo@lidingoloppet.se eller ringa på telefon 08-7652615. Vår postadress är:  Lidingöloppet Vasavägen 82 18141 Lidingö.

11. Övrigt
Efter att du som kund gjord beställning äger Lidingöloppet  inte rätt att ändra villkoren.

Dessa villkor ändrades senast 2009-03-06 ©